Aktualności

Karolina Hyczko

4 rzeczy, które sprzedawca może jeszcze zrobić na ostatni moment przed świętami

W ostatnim tygodniu przed Świętami Bożego Narodzenia zwykle sprzedawcy zmagają się ze zwiększoną liczbą zamówień. Nie mają wtedy czasu na marketing, czy jakiekolwiek modyfikacje swoich procesów sprzedażowych na ostatnią chwilę. Zwiększenie obrotów w okresie przedświątecznym najbardziej dotyczy produktów, które nadają się na prezenty, ale statystyki odnotowują co roku również wzrost przychodu we wszystkich branżach. Jednak sprzedaż to nie wszystko w tym czasie! Dowiedz się, jak dbać o swój biznes i relacje z klientami, kiedy weekend paniki jest już za Tobą, a do Świąt zostało kilka dni.

1. Przedświąteczna reklama to ostatni moment!


Najlepszy moment na przygotowania do kampanii promujących ofertę to początek listopada. Nie zawsze jednak sprzedawcy chcą rozpoczynać działania marketingowe tak długo przed Świętami Bożego Narodzenia, a siły oszczędzają na ostatni moment, aby wtedy  zwiększyć sprzedaż na początku grudnia lub... w ostatni tydzień przed Świętami Bożego Narodzenia.

Tak naprawdę oferta startuje w momencie ustalenia jej warunków, ale zaczyna działać dopiero po zakomunikowaniu jej klientom. Dlatego też można ją przygotować nawet w poniedziałek przed świętami, żeby konsumenci zdążyli kupić Twój produkt z dostawą do piątku. Można szturmem promować swoje produkty na stronie online oraz za pomocą mediów społecznościowych Dobrym pomysłem jest również puszczenie mailingu do klientów z informacją o ofercie świątecznej, co na ostatni moment zadziała jak świeża oferta w samą porę! 

2. Przygotuj się na spadek sprzedaży po Świętach

Już teraz przygotuj przeceny! Jednak najpierw sporządź listę produktów z Twojego sklepu, które mogą po Świętach się nie sprzedać, ale jeszcze nadają się na prezenty dla spóźnialskich, takie jak: książki, kosmetyki, perfumy, zabawki, akcesoria do domu oraz małe RTV, ale również wszelkie gadżety świąteczne, takie jak: ozdoby choinkowe, kartki świąteczne, kalendarze adwentowe, zaproszenia świąteczne, rękodzieło oraz dekoracje wigilijnej kolacji.

Nie przeceniaj jednak produktów, które mogą się sprzedać z okazji zbliżającego się Sylwestra, bo to na nich będziesz głównie zarabiał, takie jak: gadżety imprezowe, sukienki wieczorowe, garnitury, buty, torebki, alkohol, świeczki, fajerwerki, ale również asortyment zimowy, w szczególności odzież sportowa. 

Warto również zadbać z wyprzedzeniem o odpowiednią oprawę  Twoich produktów, które są ważne dla sklepu, aby klienci mogliby w Nowym Roku zobaczyć je w nowej odsłonie - tutaj możecie wykazać się dużą kreatywnością.

<big_blue_square> Od połowy grudnia asortyment powinien być już posegregowany na artykuły przeznaczone na prezenty świąteczne do nabycia przez klientów oraz na produkty-perełki lub nowości, które wcześniej powinny być przygotowane na kampanie poświąteczne. Jeśli jednak jeszcze tego nie zrobiłeś, zerknij na swoją stronę w internecie i na ostatnią chwilę dokonaj selekcji. <big_blue_square>

Pamiętaj, aby kampania wystartowała jeszcze w Wigilię Bożego Narodzenia i już zbierała klientów, kiedy Ty odpoczywasz i poświęcasz również czas dla osób bliskich.

3. Jak najszybciej zajmij się zwrotami od swoich klientów! 

Upewnij się, że każdy zwrot jest odnotowany w systemie. Wyceń go i szybko załącz do oferty świątecznej na stronie, wraz z resztą produktów. Jeśli jednak za dużo masz na głowie, a zwrócone produkty leżą na stosie w magazynowym kącie, zamiast w popłochu otwierać paczki, lepiej zainwestuj w systemy, które automatycznie aktualizują Twój stan magazynowy. <blue_square>SellIntegro łączy wszystkie elementy Twojego biznesu w cały ekosystem, abyś już nie musiał się zastanawiać, gdzie i jakie dane powinieneś zaktualizować. <blue_square> Uwierz nam, że założenie konta oraz zintegrowanie swoich systemów przed samymi Świętami jest znacznie prostsze niż pieczenie ciast wigilijnych :)

4. Nie bądź taki drobiazgowy!

Dobrze czytasz! W okresie przedświątecznym klientowi nie zależy na takich szczegółach jak jakość obsługi, czy też na poprawnej polszczyźnie w ofercie na stronie. Skorzystaj z wszechobecnego zamieszania przedświątecznego i teraz możesz być nieco nonszalancki, ale kładź równocześnie nacisk na szybkie przygotowanie wysyłek oraz precyzyjne wypełnianiu danych adresowych klienta, a także na dekoracji świątecznej. Cała reszta ląduje na drugim planie. Jeśli chodzi z kolei o okres poświąteczny, detaliści zyskują innego klienta, który lubi polować na okazje. Wówczas warto poświęcić czas na odpowiednią ekspozycję, dekoracje oraz marketing produktów, które zamierzasz promować. To świetna okazja na wietrzenie magazynu z zalegających produktów, które nie nadają się na zakupy świąteczne, a lepiej się sprawdzą na spełnianie noworocznych postanowień na samym początku stycznia. To również dobry moment na przypomnienie klientom, jakie produkty również posiadacie na stanie swojego sklepu online.


Dobrej sprzedaży i udanych przygotowań świątecznych!

© 2022. Made with lots of love to integration by SellIntegro.com™