Aktualności

Wojtek Gąciarz

4.3.2021

Amazon.pl już działa - ceny, produkty, dostawa, czyli jak robić zakupy w polskim serwisie?

Od 2 marca można już kupować i sprzedawać na amazon.pl - polskim odpowiedniku największej platformy sprzedażowej na świecie. Zobacz, czy polski serwis różni się od zagranicznych odpowiedników, jak wygląda proces robienia zakupów i czy polscy klienci porzuca Allegro dla Amazona.

Jak robić zakupy w amazon.pl?

Robienie zakupów w amazon.pl jest podobne do kupowania na innych platformach marketplace. Prześledź krok po kroku główne punkty na drodze zakupowej w serwisie amazon.pl.

Założenie konta

W prawym górnym rogu strony znajdziesz panel logowania, w którym możesz utworzyć nowe konto. Do tego celu potrzebujesz adresu e-mail oraz hasła. Po uzupełnieniu panelu rejestracyjnego otrzymasz na swoją pocztę elektroniczną link weryfikujący, w którym znajdziesz indywidualny kod. Wklej go do okna “zweryfikuj adres” i aktywuj swoje konto. 

Składanie zamówienia

Klienci zarejestrowani wyłącznie na polskiej wersji serwisu mogą kupować na nim jedynie produkty tych sprzedawców, którzy również zarejestrowali się na krajowej platformie. Możliwość kupowania od zagranicznych sprzedawców (w serwisach z obcymi domenami) jest możliwa dopiero po przełączeniu swojego konta na wersję zagraniczną (jeśli użytkownik miał wcześniej założone konto na platformie zagranicznej Amazona). Podobnie jak w pozostałych serwisach, polscy użytkownicy mogą kupować produkty zewnętrznych sprzedawców oraz te z oferty własnej Amazona.

Produkty i płatności

Amazon informuje, że ma w ofercie ponad 100 milionów produktów w niskich cenach, które zostały podzielone na 30 kategorii. W tej liczbie znajdują się zarówno towary polskich firm, np. Trefl, Zelmer, Bambino oraz zagranicznych marek, np. Hasbro, Bosh i Asus. 

Amazon oferuje 5 form płatności:

  • kartą płatniczą lub debetową,
  • przelewem środków,
  • kartą podarunkową,
  • kodem promocyjnym,
  • blikiem.

Dostawa

Forma dostawy paczki z Amazona zależy od tego, kim jest sprzedawca. Jeśli użytkownik kupuje od sprzedawcy polskiego, może wybrać jedną z form dostawy:

  • przesyłka kurierska,
  • odbiór w punkcie.

Natomiast jeśli użytkownik kupuje od sprzedawcy z zagranicy, może skorzystać jedynie z przesyłki kurierskiej. Przy zamówieniach powyżej 100 złotych dostawa jest darmowa dla zamówień od polskiego, jak i zagranicznego sprzedawcy.

Jeśli chodzi o koszty dostawy:

  • paczka standardowa kosztuje 11,99 złotych,
  • paczka priorytetowa kosztuje 14,99 złotych,
  • paczka w punkcie odbioru kosztuje 8,99,

jednak te stawki dotyczą jedynie dostaw produktów Amazona oraz sprzedawców, którzy realizują wysyłki z jego centrów logistycznych. Natomiast sprzedawcy zewnętrzni, którzy nie korzystają z usługi fulfillmentu, sami ustalają własne koszty dostawy.

Czas dostarczenia przesyłki różni się w zależności od wybranej opcji:

  • dostawa standardowa trwa od 2 do 5 dni,
  • dostawa przyspieszona zajmuje do 2 dni roboczych od daty złożenia zamówienia,
  • dostawa priorytetowa zajmuje do 24 godzin lub jest realizowana w najbliższym możliwym terminie od daty złożenia zamówienia,
  • dostawa z zagranicy trwa od 2 do 23 dni.

Amazon.pl - za wysokie ceny?

Czy ceny produktów w serwisie amazon.pl sa atrakcyjniejsze niż w innych marketplace'ach?

Tego samego dnia, gdy Amazon ogłosił plany uruchomienia polskiego serwisu rozgorzały dyskusje, jak na ten ruch zareagują polskie serwisy e-commerce, a przede wszystkim Allegro. 

Jednak, jeśli chodzi o ceny produktów oferowanych na amazon.pl, nie stanowią one konkurencji dla Allegro. Większość cen towarów sprzedawanych na platformie największego polskiego gracza e-commerce jest albo niższa lub równa cenom towarów sprzedawanych na serwisie Amazona.

Szczególnie korzystnie cenowo wypadają produkty z kategorii elektronika oraz zdrowie i uroda, które na Allegro mają zazwyczaj o 15% niższe ceny niż analogiczne produkty sprzedawane na amazon.pl.

Czy amazon.pl przyciągnie polskich konsumentów?

Start serwisu amazon.pl to duże wydarzenie w świecie polskiego e-commerce, jednak eksperci nie postrzegają tego ruchu jako rewolucji zmieniającej zasady gry. Osoby odpowiedzialne za rozwój Amazona w Polsce podkreślają, że ich strategia jest długofalowa i ma na celu stopniowe umacnianie pozycji na rynku i zdobywanie zaufania polskich klientów.  Ponadto, rodzimi klienci są przywiązani do głównego konkurenta platformy - Allegro, który dodatkowo oferuje takie same lub niższe ceny wystawianych na sprzedaż produktów. 

Dlatego utworzenie polskiego serwisu Amazona należy postrzegać jako ważny krok w kształtowaniu się świata e-commerce w Polsce, który otwiera drzwi polskich sprzedawców na nowe rynki, jednak jego efektów można oczekiwać dopiero w dalszej przyszłości. Sprzedawcy, którzy myślą o ekspansji swojej oferty powinni przygotować swoją firmę na wzmożoną pracę i w miarę skalowania sprzedaży wyposażyć swoje systemie w oprogramowanie integrujące je z Amazonem.

Newsletter SellIntegro

Zapisz się na newsletter, aby nie przegapić najciekawszych artykułów z bloga i nowości ze świata e-commerce!

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak.