Integracja

Konrad Szatkowski

18.3.2021

Automatyczna sprzedaż w internecie, czyli czym jest SellIntegro?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, na pewno widzisz, że nastały złote czasy dla sektora e-commerce. Branża rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a liczba zamówień rośnie z dnia na dzień. Jednak rosnący popyt jest nie tylko szansą, ale i największym wyzwaniem dla sprzedawców, których dotychczasowe schematy prowadzenia sprzedaży przestają być efektywne. Na szczęście istnieje skuteczne rozwiązanie. Zobacz, jak SellIntegro pomaga rozwijać sprzedaż!

Gwałtowny rozwój e-commerce - szanse i wyzwania

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie. W 2020 r. aż 73% internautów zadeklarowało, że robi zakupy online. Dla zobrazowania niespotykanej dynamiki tego wzrostu warto przyjrzeć się danym z poprzednich lat. W 2019 r. kupowanie w internecie zadeklarowało 62% internautów, w 2018 - 56%, a w 2017 - 54% osób korzystających z internetu. W ciągu 3 lat e-commerce w Polsce zyskał aż 20% nowych klientów. Z tego wynika, że w internecie kupujemy coraz chętniej, coraz więcej i coraz częściej. 

Tą zależność dostrzegają najwięksi gracze na rynku. Kilka tygodni temu Amazon ogłosił wejście do Polski i wystartował ze swoim serwisem, otwierając drzwi polskim sprzedawcom do ogromnej bazy nowych klientów z całego świata. Według statystyk za pośrednictwem Amazona sprzedaż prowadzi około 2,5 miliona firm, którzy co minutę sprzedają więcej niż 4000 produktów.

Jednak wraz z tym wzrostem, zwiększają się także problemy sprzedawców. Więcej zamówień to także więcej pracy dla sklepu. 37% kupujących w internecie wskazało jako główny problem zakupów online długi czas oczekiwania na dostawę produktów. Dlatego tak istotna jest sprawna obsługa zamówień, bez żadnych opóźnień.

Ręczne realizowanie procesów = powolne skalowanie sprzedaży

Załóżmy, że korzystasz z programu księgowo-magazynowego, np. Subiekta GT lub Comarcha Optimy i sprzedajesz produkty jednocześnie na Allegro, Amazonie lub innym marketplace’sie  oraz w swoim sklepie internetowym. Wysyłasz 100, 200, może 300 paczek każdego dnia. W związku z tym Twoi pracownicy codziennie obsługują ręcznie kilkanaście powtarzalnych procesów, takich jak:

  • przesyłanie zamówień,
  • tworzenie listów przewozowych,
  • wystawianie i drukowanie faktur,  
  • aktualizowanie stanów produktów z magazynu do sklepu,
  • dodawanie ofert,
  • aktualizację cen,
  • reklamacje.

Przez to zaczyna brakować im czasu, a Ty nie możesz skutecznie zwiększać sprzedaży i skalować swojej firmy bez poszerzania zespołu o kolejne osoby wykonujące te same powtarzalne czynności. Twój sklep zamiast rosnąć, stoi w miejscu i tylko zwiększa się ryzyko popełniania błędów przy ręcznej obsłudze procesów.

Jak SellIntegro pomaga rozwijać sprzedaż?

SellIntegro to największy integrator systemów e-commerce do ERP w Polsce. Tworzymy integracje dla większości systemów księgowo-magazynowych  w naszym kraju, które automatyzują pracę sklepów internetowych i stacjonarnych. Oddajemy w ręce sprzedawców Multiintegrator, czyli system do bezpiecznego przetwarzania danych pomiędzy systemem ERP, a sklepem i marketplacem, który na bieżąco sprawdza zgodność i aktualność przesyłanych informacji.

Dzięki integracjom wszystkie procesy wykonywane w firmie ręcznie mogą zostać zautomatyzowane. W konsekwencji Twoi pracownicy przestają zajmować się powtarzalnymi procesami i zyskują czas na inne działania, takie jak dopracowanie obsługi klientów oraz działania marketingowe.

Oszczędzasz czas, zwiększasz liczbę obsługiwanych zamówień oraz minimalizujesz liczbę błędów pojawiających się przy ręcznym wykonywaniu procesów. W końcu możesz skalować swoją firmę bez konieczności zatrudniania nowych osób. Ponadto, integracje są niezastąpioną pomocą w okresach wzmożonej sprzedaży, np. w czasie świąt lub noworocznych wyprzedaży. 

Jak integracje działają w praktyce?

To tylko teoria, a jakie konkretne, mierzalne wyniki przynoszą integracje? Zobacz, porównanie dwóch przypadków - sklepu, który korzysta z automatyzacji oraz sklepu, który wykonuje procesy ręcznie. 

Sklep, który nie korzysta z integracji zatrudnia 7 osób, w tym 3 pracowników biurowych i 4 magazynierów, którzy codziennie:

  • realizują 126 paczek,
  • poświęcają łącznie 42 godziny na ręczną obsługę kluczowych procesów sprzedażowych,
  • popełniają od 10 do 20% błędów przy ręcznym przepisywaniu zamówień, aktualizowaniu stanów magazynowych, cen oraz produktów,
  • spędzają łącznie 19 godzin na wystawianiu i drukowaniu faktur do zamówień.

Natomiast ten sam sklep, który korzysta z integracji:

  • jest w stanie wysłać nawet 307 paczek każdego dnia,
  • aktualizuje i przetwarza dane pomiędzy sklepem i systemem ERP w 15 minut,
  • minimalizuje pojawianie się błędów w realizacji procesów nawet o 92%,
  • wystawia i drukuje faktury do wszystkich zamówień w niecałą godzinę,
  • potrzebuje tylko 1 osoby do wykonywania zadań biurowych.

Dzięki automatyzacji procesów Twoi pracownicy nareszcie mogą zająć się działaniami kluczowymi dla rozwoju firmy, takimi jak marketing, analiza sprzedaży, dopracowanie oferty oraz obsługa klienta.

Integracje to obecnie jedyny skuteczny sposób na szybki rozwój sklepu internetowego. Dzięki nim możesz zwiększać liczbę obsługiwanych zamówień bez zatrudniania nowych osób, ponieważ integracje wyręczają ich w obsłudze procesów sprzedażowych.

Testuj Za Darmo

Wypróbuj Integracje SellIntegro

Newsletter SellIntegro

Zapisz się na newsletter, aby nie przegapić najciekawszych artykułów z bloga i nowości ze świata e-commerce!

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak.