Case study

Wojtek Gąciarz

18.11.20

Chcesz sprzedawać więcej? Zobacz, jak DreamTeam maksymalizuje liczbę zamówień!

Chciałbyś obsługiwać kilka razy więcej zamówień każdego dnia? Czujesz, że Twoja firma nie wykorzystuje swojego potencjału? Zobacz, jak integracje DreamTeam automatyzują kluczowe procesy w firmie i pomnażają liczbę zamówień na przykładzie firmy z branży meblowej!

Problem


Firma obsługiwała kilkadziesiąt zamówień dziennie, jednak pracownicy nie potrafili sprawnie ich realizować według kolejności w jakiej wpłynęły do sklepu. W konsekwencji część kupujących skarżyła się na zbyt długi czas realizacji zamówienia. Ponadto, ręczne przepisywanie zamówień do systemu ERP było zbyt czasochłonne, by dalej sukcesywnie zwiększać ich dzienną liczbę - firma osiągnęła punkt, w którym pomimo popytu nie mogła przyjmować kolejnych zamówień. 

Uciążliwym obowiązkiem dla klienta było także ręczne aktualizowanie stanów magazynowych, które zajmowało czas pracowników i generowało błędy. Zdarzało się, że w sklepie widniały produkty, których nie było w magazynie. W konsekwencji klienci dodawali do koszyków niedostępne produkty, co wymuszało na firmie konieczność tłumaczenia się i generowało wpadki wizerunkowe.


Klient nie był także zadowolony z wyników sprzedaży swoich produktów na Allegro. Firma ma w swoim magazynie wiele akcesoriów dekoracyjnych do wnętrz, które w pojedynczych sztukach wystawia na aukcjach. 


Proces


Zespół DreamTeam zaproponował firmie stworzenie od podstaw integracji, która z jednej strony automatyzuje proces przesyłania zamówień ze sklepu do systemu ERP, a co więcej dodaje w systemie ERP znacznik czasu, który informuje którego dnia i o jakiej godzinie zamówienie wpłynęło do sklepu. Znacznik czasu uporządkował przychodzące zamówienia, dzięki czemu pracownicy wiedzą, które z nich zrealizować jako pierwsze. Natomiast automatyzacja przesyłania zamówień do systemu ERP sprawiła, że firma obsługuje ich kilka razy więcej i szybciej.

Drugi etap polegał na przygotowaniu i wdrożeniu integracji, która automatyzuje proces aktualizacji stanów magazynowych pomiędzy BaseLinkerem a systemem ERP. Dzięki integracji w agregatorze zamówień, sklepie i systemie ERP widnieje aktualna liczba produktów bez angażowania do tej czynności pracowników. Ponadto, integracja aktualizuje stany magazynowe na bieżąco. Dlaczego to takie istotne?

  1. Po pierwsze, klienci mogą dodać do koszyków tylko te produkty, które znajdują się w magazynie;
  2. Po drugie, jeśli sprzedawca oferuje produkty na aukcjach internetowych, automatyzacja zapobiega ich automatycznemu zamykaniu się po osiągnięciu poziomu 0 produktów. W ten sposób pracownicy zostają zwolnieni z uciążliwego obowiązku tworzenia nowych aukcji.  


Ostatnim etapem pracy zespołu DreamTeam było przygotowanie integracji, która umożliwia klientowi sprzedawanie tych produktów w zestawach. Widzieliśmy w tym szansę na zwiększenie sprzedaży, ponieważ integracja korzystając z danych analitycznych jest w stanie kojarzyć pasujące do siebie produkty w komplety oraz przewidzieć o ile wzrośnie szansa sprzedaży


Dzięki takiemu rozwiązaniu konsument może kupić kilka potrzebnych mu narzędzi w ramach jednego zamówienia i jest to dla niego korzystne, ponieważ: 


  • maksymalizuje sprzedaż nawet o kilkanaście procent,
  • płaci za koszty wysyłki tylko raz, 
  • może skorzystać z uproszczonego procesu zwrotu towarów. 


Wyniki


Automatyzacja przesyłania zamówień

Przed integracją:


  • 228 - liczba realizowanych zamówień w tygodniu.


Po integracji:


  • 261 - liczba realizowanych zamówień w 1 tygodniu po wdrożeniu integracji.
  • 302 - liczba realizowanych zamówień w 2 tygodniu po wdrożeniu integracji.
  • 378 - liczba realizowanych zamówień w 3 tygodniu po wdrożeniu integracji.
  • 489 - liczba realizowanych zamówień w 4 tygodniu po wdrożeniu integracji.


14 % - o tyle wzrosła sprzedaż na Allegro dzięki połączeniu produktów w zestawy.



Automatyzacja aktualizowania stanów magazynowych

Przed integracją:


  • 34% - wartość procentowa niezrealizowanych lub opóźnionych zamówień w tygodniu, ze względu na brak produktu w magazynie.


Po integracji:


  • 25% - wartość procentowa niezrealizowanych lub opóźnionych zamówień ze względu na brak produktów w magazynie w 1 tygodniu po wdrożeniu integracji.
  • 18% - wartość procentowa niezrealizowanych lub opóźnionych zamówień ze względu na brak produktów w magazynie w 2 tygodniu po wdrożeniu integracji. 
  • 11% - wartość procentowa niezrealizowanych lub opóźnionych zamówień ze względu na brak produktów w magazynie w 3 tygodniu po wdrożeniu integracji.
  • 3% - wartość procentowa niezrealizowanych lub opóźnionych zamówień ze względu na brak produktów w magazynie w 4 tygodniu po wdrożeniu integracji.


Maksymalizacja sprzedaży dzięki automatyzacji


Integracje DreamTeam poprawiły jakość obsługi klientów firmy oraz pozwoliły się jej rozwinąć. Automatyzacja podwoiła tygodniową sprzedaż firmy. Natomiast dzięki grupowaniu kilku produktów w jedno zamówienie sprzedawca przyciąga nowych kupujących, samemu nie tracą pieniędzy na dodatkowe działania marketingowe.


Newsletter SellIntegro

Zapisz się na newsletter, aby nie przegapić najciekawszych artykułów z bloga i nowości ze świata e-commerce!

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak.