Case study

Wojtek Gąciarz

19.5.2021

Nawet 36 000 złotych oszczędności w skali miesiąca. Zobacz, jak DreamTeam optymalizuje koszty sprzedaży on-line!

Sprzedajesz w sieci, ale nie wiesz jak skutecznie skalować swój biznes? Chciałbyś aby Twoja firma generowała minimalne koszty przy maksymalnych zyskach? Brakuje ci rozwiązań technologicznych, które usprawniłyby pracę sklepu? Zobacz, jak DreamTeam zamienia te cele w rzeczywistość na przykładzie firmy, która borykała się z podobnymi problemami.

Komu pomogliśmy?

Naszym klientem była firma z branży meblarskiej, która zajmuje się zarówno produkcją, jak i sprzedażą mebli. Przedsiębiorstwo składa się z takich działów produkcyjnych, jak: stolarnia, zbijanie stelaży, piankowanie, lakierowanie, krojownia i szwalnia, cięcie pianki, tapicerowanie i pakowanie. Firma prowadzi także swój sklep internetowy, który oferuje gotowe wyroby meblarskie na sprzedaż. 

System wczesnego flagowania błędnych transakcji sprzedażowych

PROBLEM:

Firma miała nieefektywny system wczesnego flagowania błędnych transakcji sprzedażowych. To wpływało na płynność obsługi zamówień wpływających do sklepu. Pracownicy nie otrzymywali jasnego sygnału, co do statusu zamówienia, np. czy zostało już opłacone. W konsekwencji: 

  1. realizacja zamówień się przedłużała,
  2. na produkcję wysyłane były jeszcze niezweryfikowane zamówienia. 

Firma generowała straty:

  • czasu w procesie obsługi zamówienia,
  • wizerunkowe związane z dłuższym oczekiwaniem klienta na zamówienie,
  • realnych pieniędzy przeznaczonych na realizację produktu, który ostatecznie nie został sprzedany.

ROZWIĄZANIE:

Eksperci wchodzący w skład DreamTeam przygotowali dla klienta dwa technologiczne udogodnienia, które rozwiązywały jego problem.

a)

W firmie końcowy dokument sprzedaży produktów był generowany wyłącznie wtedy, gdy transakcja zyskała status “Płatność zaakceptowana”. Jednak często zdarzało się, że ten status otrzymywało jeszcze nieopłacone zamówienie (np. produkt, który został zamówiony, ale jeszcze oczekuje na płatność). Aby zminimalizować to ryzyko przygotowaliśmy 3 dodatkowe statusy:

  1. Płatność zaakceptowana, z której wydzieliliśmy dwa sub-statusy: Transakcja błędna i Transakcja poprawna,
  2. Do produkcji,
  3. Błąd przetwarzania.

W konsekwencji zaakceptowane i opłacone zamówienie automatycznie zyskuje status “Transakcja poprawna”, a jeśli nie ma akceptacji i płatności otrzymuje status “Transakcja błędna”. Dzięki temu pracownicy mają większą przejrzystość, co do pozycji zamówienia w procesie jego realizacji.

b)

Drugie udogodnienie polegało na stworzeniu nowej wtyczki, która monitoruje status “Do produkcji”. Dzięki wtyczce operator wie, kiedy oznaczyć takim statusem zamówienia opłacone - czyli te, które już otrzymały dokument ZKi. Wtyczka (z wszystkich takich ZKi) tworzy jeden dokument ZK, w którym wypisuje pozycje dokumentów indywidualnych. 

Po utworzeniu takiego grupowego ZK, zamówienia zyskują status “Do produkcji”, chyba że pojawił się jakiś błąd - wówczas zamówienie otrzymuje status “Błąd przetwarzania”.

WYNIKI:

W praktyce DreamTeam stworzył system weryfikowania zamówień, który składa się z dwóch wariantów.

W pierwszym wariancie:

  1. Zamówienie wpływające do sklepu zyskuje status “Płatność zaakceptowana”;
  2. Następnie zweryfikowane zamówienie otrzymuje status “Do produkcji”;
  3. Jeśli po zaakceptowaniu płatności pojawi się jakiś błąd, zamówienie zmienia status na “Błąd przetwarzania”.

W drugim wariancie:

  1. Zamówienie wpływające do sklepu zyskuje status “Oczekiwanie na płatność”;
  2. Kupujący dwukrotnie otrzymuje przypomnienie o płatności, co również zostaje zaznaczone w statusie zamówienia;
  3. Jeśli płatność nie zostanie ostatecznie zrealizowana, zamówienie otrzymuje status “Zamówienie anulowane”.

Dzięki systemowi weryfikacji zamówień firma:

  • skraca czas realizacji zamówienia o około 49%,
  • generuje około 36 000 złotych oszczędności w skali miesiąca, zapobiegając przekazywaniu na produkcję zamówień, które nie powinny być realizowane.

Co możemy zrobić dla Ciebie?

  1. Konsultacje e-commerce

Dzięki precyzyjnym narzędziom analitycznym oraz kilkunastoletniemu doświadczeniu w e-commerce, stworzymy dla Ciebie indywidualną strategię sprzedaży w internecie, dostosowaną do Twojej oferty, aktualnych zasobów oraz celów biznesowych.

  1. Platforma SellIntegro

Wyposażymy Twój sklep w autorską infrastrukturę techniczną, która automatyzuje wszystkie procesy sprzedażowe, a w konsekwencji oszczędza czas i pieniądze firmy.

  1. Ekspansja za granicę

Chcesz sprzedawać za granicą? Podpowiemy jakie zagraniczne rynki wybrać, dopasowując je pod Twoją ofertę oraz wprowadzimy na zagraniczne platformy sprzedażowe.

Zamów konsultację!

Dowiedz się, jak jeszcze możemy Ci pomóc!

Newsletter SellIntegro

Zapisz się na newsletter, aby nie przegapić najciekawszych artykułów z bloga i nowości ze świata e-commerce!

Dziękujemy! Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak.